Montjuic, 8 de març a Barcelona
Com a continuació de les edicions precedents, el pròxim diumenge 8 de març “Volta” Ciclista a Catalunya A. E., organitzarà la tradicional matinal ciclista de Montjuic, que des de fa 29 anys, reuneix 5 proves per totes les categories de ciclisme amateur. Les mateixes tindran lloc amb el següent horari , categoria i quilometratge:
09:00h. Trofeu Gavaldà. Veterans i fèmines, 7 voltes (20 km)
09:40h. Trofeu J.M.Sentís. Cadets, 7 voltes (20 km)
10:20h. Trofeu Escrichs. Elit Sub23, 21 i Sènior, 12 voltes (33 km)
11:20h. Trofeu Armengol. Tàndems, 14 voltes (39 km)
12:15h. Trofeu Quirze Martí. Juniors, 9 voltes (25 km)
Totes aquestes curses es disputaran sobre un circuit, als voltants del Anell Olímpic de Montjuic, amb sortida i arribada davant de les Piscines Picornell.
Informació a http://www.voltacatalunya.cat/
El Trofeu Guillamet i Navarra, el dia 15 de Març a Figueres
El Trofeu Guillamet i Navarra, el dia 15 de Març a Figueres
El clàssic critèrium figuerenc, es manté en el circuit urbà de Figueres en la zona Fages de Climent - Poble Nou, junt al Supermercat Eroski, com en l’última edició de 2008. És un circuit ampli amb una llarga recta lleugerament en sentit ascendent.
HORARIS PER CATEGORIES :
9:00 hores : VETERANOS 40 - 50 i 60 anys. 40 Km.
10:30 hores : MÀSTER 30 i SÈNIORS. 40 Km.
12:00 hores : ELIT i SUB23. 70 Km.
INSCRIPCIONS :Concessionari MITSUBISHI (en el mateix circuit) a partir de les 8 del matí.
Informació a http://www.esportciclistafigueres.com/
XXV Ciutat d’Igualada, 21 de març
70 quilòmetres en ruta a les 10 del matí. Sortida de la rambla Sant Isidre. Teniu el recorregut i el mapa a la part de baix d’aquesta informació.
I Gran Premi de Ciclisme Vila de Papiol, 22 de març
Els companys del Galvesport organitzen una cursa de 55 quilòmetres, en circuit, al polígon industrial de Papiol. Sortida a les 11 hores del matí. Encara que no sé quin recorregut es farà, aquest polígon té una lleugera pujada que es pot pujar en plat gran.
Informació a http://www.esportciclistafigueres.com/
XXV Ciutat d’Igualada, 21 de març
70 quilòmetres en ruta a les 10 del matí. Sortida de la rambla Sant Isidre. Teniu el recorregut i el mapa a la part de baix d’aquesta informació.
I Gran Premi de Ciclisme Vila de Papiol, 22 de març
Els companys del Galvesport organitzen una cursa de 55 quilòmetres, en circuit, al polígon industrial de Papiol. Sortida a les 11 hores del matí. Encara que no sé quin recorregut es farà, aquest polígon té una lleugera pujada que es pot pujar en plat gran.
Cartell i recorreguts
Cartell cursa de Figueres
Mapa de la cursa d’Igualada i recorregut facilitat per Carles Gasulla
GRAN PREMI CIUTAT D'IGUALADA
SORTIDA D'IGUALADA km 0
ALT DE LES MAIOLES km 10
PRATS DE REI km 20
CALAF km 23
SANT MARTI SESGAIOLES km 27
SANT GUIM km 36
LA PANADELLA km 41
BELPRAT km 45
AGUILO km 55
IGUALADA km 70
Cursa de Figueres 2008. La foto està feta amb un mòbil i, a més, recuperada del disc dur del meu ordinador (fet malbé)
Mapa de la cursa d’Igualada i recorregut facilitat per Carles Gasulla
GRAN PREMI CIUTAT D'IGUALADA
SORTIDA D'IGUALADA km 0
ALT DE LES MAIOLES km 10
PRATS DE REI km 20
CALAF km 23
SANT MARTI SESGAIOLES km 27
SANT GUIM km 36
LA PANADELLA km 41
BELPRAT km 45
AGUILO km 55
IGUALADA km 70
9 comentaris:
Quan veus curses de 20 i 40 km, no saps si són d'infantils o veterans. Què hi farem! Quin nivell de competició es pot tenir així? No compensa ni desplaçar-se.
Albert totalment d'acord amb tu.
Albert, ja saps que jo penso el mateix que tu. Però es trist que a la categoria no es defensin interessos de tots. I encara hi ha gent que es pregunta com és que grans corredors com Toti Codony, Met Estañol... no els interessi els més mínim córrer la Xallenge? Aquest any més que mai hi ha corredors amb nivell suficient per fer atractiva la categoria, i fer alguna cosa fora de Catalunya, però tal com es planteja faran que els corredors que encara tenen il.lusió la perdin tota.
Quina és la solució??? si vols córrer carreres de nivell, sortir de Catalunya!!!
I no és trist això!!!!No es podria compensar una mica, amb el calendari que tenim (de més de 30 carreres) no podríem tenir-ne alguna de més nivell?
Ja saps que aquest és un tema que a mi personalment "m'emrenya" molt.
Apa, ens veiem a Montjuïc, me'n vaig a fer 100 kms!!!
La Federació ha prohibit que corrin els veterans i els màsters junts. La resposta és que ja ho van fer anys enredera i no va funcionar perquè es van perdre corredors veterans de 50 i 60 anys que no podien aguantar el ritme, que els veterans ja són suficients en número per poder córrer sols. No així els màster i sèniors que són pocs i tenen poques curses, per solucionar el tema dels màsters aquest any podran córrer amb els elits en les mateixes condicions (crec que és una bona opció).
Hi ha solucions en el tema del quilometratge: per exemple en la cursa de Figueres, que hi ha de veterans i màsters per separat (a les 9 h i a les 10:30) es podria fer conjunta, en comptes de 40 km per cada categoria es podria fer una tots junts de 70 km. Ja no caldria matinat tant, es podria fer a les 10 h, tindria un quilometratge més adient a les categories i dubto molt que per 3 o 4 curses que es facin conjuntes a l’any es “cremin” als veterans 50 i 60. Valdria la pena desplaçar-se a Figueres per fer una cursa amb cara i ulls i no una mini cursa com ara. Un pilot de 80 o 90 corredors entre les dues categories és factible per poder córrer en aquest circuit i si els arbitres són capaços de arbitrar socials on surten 200 corredors de totes les categories, aquesta per ells, hauria de ser fàcil.
Els organitzadors fan les curses per separat perquè és el que els hi marca la Federació, hem de ser agraïts de que ens organitzin tantes curses a l’any, però, per canviar tot això ha d’haver voluntat i ganes de fer-ho i, ara per ara, no n’hi ha.
El problema no és de número de corredors, clar que els veterans són suficients per córrer sols, el problema és la qualitat de les curses!!!
Una solució (ja que sembla que el problema és que alguns 50 i els 60 no aguantarien) seria que sortissin unes voltes després dels 40 (com es fa a les socials).
El que no em sembla gens just és que perquè un grup no aguanti el ritme s'hagin de talar ales als veterans 40!
Potser seria bó perguntar-nos perquè els catalan no brillen mai al campionat d'Espanya!!!
La resposta sencilla: A LA RESTA D'ESPANYA ELS VET-40 CORREN AMB ELS 30.
El problema no dels clubs organitzadors (als que se'ls ha d'agrair el seu esforç) sinó de la organització que prioritza interessos parcials enlloc de intentar tenir content a tothom.
El que a mi em molesta molt és que aquest tema no es pugui tractar obertament amb la gent de la comissió i no es treballi per buscar una solució, sencillament no volen fer cap canvi.
Potser no m’he explicat bé, la resposta a “el número de corredors de veterans ja és suficient per córrer sols i que corrent conjuntament els veterans amb els màsters 30 els veterans 50 i 60 no aguantarien”, no és meva, només explico la resposta que ens van donar des de la Comissió de Veterans. Poden tenir raó, però també se soluciona sortint aquests últims més tard, com tu ben dius.
A mi no m’agrada que es facin curses tan curtes, em fa pensar si realment val la pena preparar-se i desplaçar-se per córrer-les, però d’això ja se’n carrega la Comissió, de que totes puntuïn per la Xallenge, assegurant-se l’assistència.
Els catalans sí que brillen als Campionats d’Espanya, Terrones 3r en el de 50 i Maya 1r en el de 60, són els de 40 els que no varen fer un bon campionat. Tampoc interessa a la Comissió que vagin els millors com a selecció, prioritzen que es faci una cursa aquí el mateix dia amb una bona quota de participants (puntuable per la Xallenge) a que vagin els millors 40 als Campionats, representant a Catalunya i a la Federació (resposta d’un membre de la Comissió: “No es obligatori anar als Campionats, els que disputin la Xallenge es poden quedar aquí...”. Que voleu que us digui, sense comentaris, es contesta ell sol).
Per tractar aquests i d’altres temes amb la Comissió s’ha d’anar a la reunió anual de Veterans i plantejar-ho, si com en aquesta última som 40 persones (contant als membres de la Comissió), i a més, en comptes de fer un plantejament ordenat i coherent ens passem 3/4 parts de la reunió parlant del “sexe dels àngels”, mal anem.
A la reunió que es va fer a principi de temporada no vaig venir perquè vaig preguntar si es parlaria d'alguna cosa interessant i em van dir que només era per repartir dorals i poca cosa més. De totes maneres hi havia representants de tots els equips, però el problema no és que siguem 20 o 60, la comissió no vol sentir parlar d'això i tampoc li interessa arribar a un acord. Em sembla que només es defensen els interessos d'uns quants i així no es pot anar bé.
Avui mirava la quantitat de llicències que hi ha i són: 60 de vet-40, 25 de vet-50 i 9 de vet-60 i tot i així sembla que els interessos dels 40 no es tenen en compte.
Clar que hi ha catalans que han fet coses als campionats d'Espanya, però jo em referia a vet-40. Córrer amb vet-40 beneficia als 50 i 60 quan van a córrer a fora, però als vet-40 ens perjudica (ho dèia en aquest sentit)
El que vulgui fer alguna cosa als campionats d'Espanya haurà de sortir a córrer a fora i gastar-se la pasta, o bé...ressignar-se.
Ens veiem demà a Montjuïc.
Companys, jo soc vetera 50 i pel que amb sembla entendre als de 40 os fotem nosa, oi?
que vol dir curses mes dures? amb les que nomes podeu corre els 10 o 15 que teniu un motor super? als demes que ens bombin, sobretot alguns 50 i ja no dic els 60 ja podem plegar de corre amb vosaltres, imaginat si ara en la meitat de curses alguns ja dobleu a TOT el pilot a la volta 10 que no passaria amb circuits i carreteres mes dures.
Jo us ho dire a la carretera al km.5 ja estariem fora de cursa i als circuits no durem ni sis voltes, que passa que els 40 d'ara voleu la categoria per vosaltres solets?, us dire una cosa dels 40 als 50 passa cagant llets, ja us arribará i despres us ho mirareu d'una altre manera, no estic gents d'acord amb el que exposeu, esta clar Cherino que hi ha menys llicencies de Veterans 50, i amb aquesta mentalitat dels que teniu categoria per corre amb amateur, aviat no ni haura cap de 50 a veterans
Jordi Sogas
Hola Jordi. Ningú ha dit que feu nosa els veterans 50 i 60, la categoria és compon dels 40, 50 i 60 i tots sou importants, no es pot excloure a cap de vosaltres. S’està parlant que hi ha curses que són massa curtes (20, 40, 50 km) i ha vegades no val la pena fer l’esforç de preparar-se i desplaçar-se per tants pocs quilòmetres. La majoria de vegades coincideixen les curses de veterans amb altres i el matí no dóna per més, com Montjuic. En alguns casos es podrien fer més llargues, depenen del circuit, hi ha fórmules perquè podeu córrer tots (sortint després, no eliminat als doblats...).
Publica un comentari a l'entrada