Després d’escoltar en varies curses per part dels àrbitres el: “Això ho posa en el reglament”, o el “on posa això en el reglament?” M’he molestat en mirar-me el famós reglament per adonar-me que aquest s’aplica segons convingui. Us poso alguns articles d’interès:
Organitzadors
Prepareu el lloc de trobada abans de la sortida amb espai suficient per a aparcaments, inscripció i operacions de sortida.
Assegureu-vos de què els Serveis de Trànsit, Serveis Municipals i Directors Esportius rebin la informació de la cursa (rutòmetre i itineraris). -En moltes, encara que la demanis, no la tenen.
Lloc d’arribada
La línia d'arribada d'una cursa en carretera s'haurà d'establir sobre un tram recte i pla o en ascens de 300 metres, almenys, i un marge després de l'arribada de 150 metres, i mai en baixada ni en carretera amb rails o corba. La línia d'arribada es determinarà mitjançant una ratlla negra o blanca transversal a la carretera, de 5 cm d'ample com a mínim. La pancarta o bé arc metàl·lic d’arribada s'haurà de col·locar just a sobre de la línia d'arribada. –Com en Banyoles, que la van posar passat l’arc, encara que els hi vaig dir, abans i mentre la posaven on tenia que anar. En recordeu-vos de l’esprint entre el Salva i el Nocete- amb alçada suficient per al pas de vehicles; no s'haurà de col·locar cap altra pancarta en els 300 metres últims. La proximitat de la línia d'arribada s'indicarà mitjançant una banderola vermella, col·locada de manera ben visible, 1000 metres abans de l'arribada.
CURSES EN CIRCUITS URBANS
S'anomena Circuit Urbà aquell recorregut que està situat dins el casc urbà de les
poblacions, urbanitzacions o entre localitats veïnes, en què es transita per carreteres
locals o interiors, i el recorregut del qual o llargada total és inferior a 5.000 metres i superior a 800 metres. -Per tant, les curses de més de 5 quilòmetres ja es consideren de carretera i haurien de deixar seguir els cotxes, però n’hi ha que tampoc volen (cursa de Banyoles en la que no van voler els arbitres, tot i que es podia i, durant la cursa, nosaltres, varem tenir dues avaries).
1.7.4. En les curses en circuit urbà, no és permès que segueixin cotxes d'equip, tot i que
en els circuits de més de 3.000 metres, i amb l'acord previ del Jurat Tècnic, aquest podrà
autoritzar que un o dos cotxes neutres segueixin la cursa amb material per assistir
qualsevol corredor que tingui avaria. -En quina cursa ho fan?
La Direcció de la cursa i el Jurat Tècnic vetllaran per tal de facilitar les maniobres dels Directors d'Equip. Qualsevol Director d'Equip que desitgi passar els corredors, haurà de detenir-se a l'altura del Jurat Tècnic o Direcció de Cursa, comunicar les seves intencions i no passar fins que no obtingui l'autorització. Haurà de complir la seva missió en el termini més breu possible i, si per les característiques de la carretera no és possible fer-ho en aquell moment, retornarà al seu lloc a la fila. -El reglament diu “vetllaran,” quan t’acostes a preguntar, només a preguntar, ja comencen a cridar dient que no, que tiris cap en rere, sense esperar a que els puguis fer cap comentari-.
1.7.6. En les curses en circuits, el Jurat Tècnic estarà facultat per eliminar aquells corredors que hagin perdut volta respecte al cap del grup. Quan, pel nombre de corredors que restin a la cursa, el Jurat Tècnic consideri que poden continuar els corredors amb volta perduda, aquests no podran efectuar tasca d'equip a favor d'altres companys, i això podrà ser motiu de desqualificació de la cursa i, a més, se'n donarà compte al Comitè de Competició. -Cursa de Montjuic.
Els guanyadors i líders de les diferents classificacions hauran de fer acte de presència al podi per complir amb els actes protocol·laris. El lliurament de trofeus, de mallots i de rams de flors s'organitzarà de manera que es pugui celebrar 15 minuts després de l'arribada d'aquests corredors. -Vaja, igual, igual com es fa! A vegades ens hem d’esperar a que acabi la següent cursa per a què donin els premis (la Calonge o Tarragona).
3.1.3- Quilometratge
Per tal de facilitar l'organització de curses de categories femenines, s'estableix que les corredores puguin, o bé sortir conjuntament o bé afegir-se a la cursa dins el pilot principal ( a criteri del Jurat Tècnic). -Sobre els veterans no posa cap article específic, només sobre les fèmines, però queda ben clar on s’han d’afegir els corredors (cursa del Milà).
Només podran efectuar reclamacions davant els organismes competents (àrbitres, Delegació, etc.) aquelles persones que siguin titulars d’una Llicència Federativa deDirector Esportiu, mecànic o d’Auxiliar, que haurà d’ésser reconegut per la F.C.C.. Les reclamacions només es podran efectuar per errors de transcripció o de classificació. -En aquest cas, jo en tinc tot el dret a reclamar, ja coneixeu la resposta que em donen. Demano respecte i educació, el mateix tractament que jo tinc amb ells.
16.- Sancions- Prohibicions- Seguretat
- Corredor/a doblat que ajudi de manera clara a un altre corredor.
- Corredor/a que es comporti de manera perillosa.
- Corredor/a que interrompi, talli o desviï voluntàriament la realització d’un esprint, bé de puntuació o de final a meta. -Sense comentaris, en teniu unes quantes curses...
16.3 .- Seguretat
Els clubs organitzadors de curses estan amb l’obligació de delimitar la zona d’arribada amb un nombre suficient de tanques per garantir la seguretat dels participants. El circuit de la cursa estarà lliure d’obstacles que dificultin i/o siguin un perill pels participants de la prova. Si no fos així, es decidirà reunits àrbitres, federatius, directors,
etc…, si es fa o no la prova o es modifica la seva trajectòria. -Com?
En les curses en circuit als Veterans 60 se’ls permetrà perdre una volta sense ser exclosos de cursa. -Una volta! Ara se’ls hi permet perdre totes les voltes que facin falta, que ho trobo correcte, però el reglament només en diu una.
Espero que aquest aclariments ens serveixin a tots a conèixer millor el reglament i a reclamar quan es passa per sobre dels nostres drets (pocs, quasi tot són obligacions), però en tenim i hem de fer-los servir quan pertoqui. Sempre amb respecte i educació, el mateix que devem i ens deuen la resta de corredors, arbitres, organitzadors...
També espero que, en la classificació final de la Xallenge de Veterans, la diferència de punts entre els corredors sigui la suficientment gran, perquè no ens haguem d’en recordar de totes aquestes ficades de pota...
Organitzadors
Prepareu el lloc de trobada abans de la sortida amb espai suficient per a aparcaments, inscripció i operacions de sortida.
Assegureu-vos de què els Serveis de Trànsit, Serveis Municipals i Directors Esportius rebin la informació de la cursa (rutòmetre i itineraris). -En moltes, encara que la demanis, no la tenen.
Lloc d’arribada
La línia d'arribada d'una cursa en carretera s'haurà d'establir sobre un tram recte i pla o en ascens de 300 metres, almenys, i un marge després de l'arribada de 150 metres, i mai en baixada ni en carretera amb rails o corba. La línia d'arribada es determinarà mitjançant una ratlla negra o blanca transversal a la carretera, de 5 cm d'ample com a mínim. La pancarta o bé arc metàl·lic d’arribada s'haurà de col·locar just a sobre de la línia d'arribada. –Com en Banyoles, que la van posar passat l’arc, encara que els hi vaig dir, abans i mentre la posaven on tenia que anar. En recordeu-vos de l’esprint entre el Salva i el Nocete- amb alçada suficient per al pas de vehicles; no s'haurà de col·locar cap altra pancarta en els 300 metres últims. La proximitat de la línia d'arribada s'indicarà mitjançant una banderola vermella, col·locada de manera ben visible, 1000 metres abans de l'arribada.
CURSES EN CIRCUITS URBANS
S'anomena Circuit Urbà aquell recorregut que està situat dins el casc urbà de les
poblacions, urbanitzacions o entre localitats veïnes, en què es transita per carreteres
locals o interiors, i el recorregut del qual o llargada total és inferior a 5.000 metres i superior a 800 metres. -Per tant, les curses de més de 5 quilòmetres ja es consideren de carretera i haurien de deixar seguir els cotxes, però n’hi ha que tampoc volen (cursa de Banyoles en la que no van voler els arbitres, tot i que es podia i, durant la cursa, nosaltres, varem tenir dues avaries).
1.7.4. En les curses en circuit urbà, no és permès que segueixin cotxes d'equip, tot i que
en els circuits de més de 3.000 metres, i amb l'acord previ del Jurat Tècnic, aquest podrà
autoritzar que un o dos cotxes neutres segueixin la cursa amb material per assistir
qualsevol corredor que tingui avaria. -En quina cursa ho fan?
La Direcció de la cursa i el Jurat Tècnic vetllaran per tal de facilitar les maniobres dels Directors d'Equip. Qualsevol Director d'Equip que desitgi passar els corredors, haurà de detenir-se a l'altura del Jurat Tècnic o Direcció de Cursa, comunicar les seves intencions i no passar fins que no obtingui l'autorització. Haurà de complir la seva missió en el termini més breu possible i, si per les característiques de la carretera no és possible fer-ho en aquell moment, retornarà al seu lloc a la fila. -El reglament diu “vetllaran,” quan t’acostes a preguntar, només a preguntar, ja comencen a cridar dient que no, que tiris cap en rere, sense esperar a que els puguis fer cap comentari-.
1.7.6. En les curses en circuits, el Jurat Tècnic estarà facultat per eliminar aquells corredors que hagin perdut volta respecte al cap del grup. Quan, pel nombre de corredors que restin a la cursa, el Jurat Tècnic consideri que poden continuar els corredors amb volta perduda, aquests no podran efectuar tasca d'equip a favor d'altres companys, i això podrà ser motiu de desqualificació de la cursa i, a més, se'n donarà compte al Comitè de Competició. -Cursa de Montjuic.
Els guanyadors i líders de les diferents classificacions hauran de fer acte de presència al podi per complir amb els actes protocol·laris. El lliurament de trofeus, de mallots i de rams de flors s'organitzarà de manera que es pugui celebrar 15 minuts després de l'arribada d'aquests corredors. -Vaja, igual, igual com es fa! A vegades ens hem d’esperar a que acabi la següent cursa per a què donin els premis (la Calonge o Tarragona).
3.1.3- Quilometratge
Per tal de facilitar l'organització de curses de categories femenines, s'estableix que les corredores puguin, o bé sortir conjuntament o bé afegir-se a la cursa dins el pilot principal ( a criteri del Jurat Tècnic). -Sobre els veterans no posa cap article específic, només sobre les fèmines, però queda ben clar on s’han d’afegir els corredors (cursa del Milà).
Només podran efectuar reclamacions davant els organismes competents (àrbitres, Delegació, etc.) aquelles persones que siguin titulars d’una Llicència Federativa deDirector Esportiu, mecànic o d’Auxiliar, que haurà d’ésser reconegut per la F.C.C.. Les reclamacions només es podran efectuar per errors de transcripció o de classificació. -En aquest cas, jo en tinc tot el dret a reclamar, ja coneixeu la resposta que em donen. Demano respecte i educació, el mateix tractament que jo tinc amb ells.
16.- Sancions- Prohibicions- Seguretat
- Corredor/a doblat que ajudi de manera clara a un altre corredor.
- Corredor/a que es comporti de manera perillosa.
- Corredor/a que interrompi, talli o desviï voluntàriament la realització d’un esprint, bé de puntuació o de final a meta. -Sense comentaris, en teniu unes quantes curses...
16.3 .- Seguretat
Els clubs organitzadors de curses estan amb l’obligació de delimitar la zona d’arribada amb un nombre suficient de tanques per garantir la seguretat dels participants. El circuit de la cursa estarà lliure d’obstacles que dificultin i/o siguin un perill pels participants de la prova. Si no fos així, es decidirà reunits àrbitres, federatius, directors,
etc…, si es fa o no la prova o es modifica la seva trajectòria. -Com?
En les curses en circuit als Veterans 60 se’ls permetrà perdre una volta sense ser exclosos de cursa. -Una volta! Ara se’ls hi permet perdre totes les voltes que facin falta, que ho trobo correcte, però el reglament només en diu una.
Espero que aquest aclariments ens serveixin a tots a conèixer millor el reglament i a reclamar quan es passa per sobre dels nostres drets (pocs, quasi tot són obligacions), però en tenim i hem de fer-los servir quan pertoqui. Sempre amb respecte i educació, el mateix que devem i ens deuen la resta de corredors, arbitres, organitzadors...
També espero que, en la classificació final de la Xallenge de Veterans, la diferència de punts entre els corredors sigui la suficientment gran, perquè no ens haguem d’en recordar de totes aquestes ficades de pota...
5 comentaris:
Hola Xavi
Tienes mas razon que un santo, la vara de medir es diferente segun quien y a quien se aplique. Esas son las cosas que tendriamos que intentar cambiar en bien de todos.
Por cierto, tu que has tenido la santa paciencia de leerte la normativa has leido en algun sitio como debe ser la indumentaria del corredor. Yo no he sabido encontrarla y me descoloco un arbitro que segun el reglamento un maillot sin mangas no se podia llevar??? osea que el largo de pierna del culote tambien debe de tener una medida homologada digo yo. Si has leido algo dimelo.
Hola Javier. Gracias por el comentario, ya empezaba a pensar o que nadie le interesa el tema o le infunde demasiado respeto.
Yo estaba con el árbitro cuando te dijo lo del maillot sin mangas. El tipo de vestimenta lo marca la UCI. El texto dice: “Todo corredor debe llevar en competición un maillot con mangas y un culote, eventualmente en una sola pieza, llamada “combinación”. Se entiende por culote un pantalón corto que se fija por encima de la rodilla. Los maillots sin mangas están prohibidos”. Te pongo el enlace por si te lo quieres mirar, lo encontrarás en la página número 50.
http://82.223.149.218/RFEC/documentacion/01%20Org.%20gral1.pdf
Del culote, ya ves que solo dice que tiene que ser corto (en competición) por encima de la rodilla, luego habla de cómo llevar la publicidad en el, etc.
Saludos
hola xavi tienes toda la razon de lo que expones,pero esto es luchar
contra molinos de viento,los arbitros siempre tienen las de ganar,aunque el reglamento es claro.si no mira lo del domingo despues de liar los arbitros el
pollo que montaron,cogieron y adios
muy buenas,ni tan siquiera se dignaron a atenderme, ni a ti me parece que tampoco.la constitucion
tambien dice que todo ciudadano tiene derecho a una vivienda digna
y ya ves,a si nos va.saludos
Hola, Ripoll. Si todos nos callamos y nos dejamos hacer nunca se conseguirá mejorar. Es un camino largo y difícil, pero poco a poco se van logrando cosas (aunque este año vamos peor en cuestión de arbitraje que el año pasado). El conformismo no nos lleva a ningún sitio. Si no fuese por los luchadores todavía estaríamos en la época de los romanos.
Llevamos ya un tercio de las carreras de la temporada y a nosotros, al equipo, ya nos han perjudicado varias veces de una manera lo suficientemente grave para que no se pueda permitir que sigamos igual el resto de la temporada. Estamos en una competición oficial, no en una carrera de sacos, para que nos dejemos hacer quedándonos callados.
He hecho una reclamación por escrito, con fotos, sobre la carrera del domingo, no servirá para cambiar esta clasificación, pero sí para que no se vuelva a repetir o, por lo menos, para que vayan con más cuidado. Me consta que por lo menos un árbitro se mira el blog, me dijo en una carrera que estuvo a punto de dejar un comentario, le animé a hacerlo entonces y le animo ahora, el blog está abierto a que cualquiera pueda dar su opinión. Ellos también hablan de estas cosas, como nosotros, si reflexionan, están más atentos, se ponen las pilas… En algo habremos avanzado.
Hola Xavi
Al igual que tu yo tambien he hecho una reclamacion por escrito a la comision tecnica con relacion a la clasificacion, ya que me han puesto en la posicion 65 cuando esta acreditado, gracias a tus fotos que entre en la 33, Y lo que menos me importa es los puntos porque yo no estoy disputando la clasificacion pero si me fastidian que los arbitros se tomen su trabajo a cachondeo y puedan hacer con total impunidad lo que les de la gana.
En lo que a mi respecta en esta cruzada no estas solo.
Publica un comentari a l'entrada